اُفت فاحش کشتی آزاد آمریکا| کایل دیک و اسنایدر چه سرنوشتی بعد از المپیک خواهند داشت؟

8:45 - 26 مرداد 1403
کد خبر: ۴۷۸۸۴۳۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
اُفت فاحش کشتی آزاد آمریکا| کایل دیک و اسنایدر چه سرنوشتی بعد از المپیک خواهند داشت؟
دو قهرمان نامدار کشتی آزاد آمریکا با خاطراتی دور از انتظار بازی‌های المپیک پاریس را ترک کردند.

خبرگزاری میزان - کایل دیک و کایل اسنایدر، دو نمونه از پرافتخارترین رزومه‌های کشتی در تاریخ آمریکا را ساخته‌اند. کایل دیک با دفاعی غیرقابل نفوذ وارد بالاترین رقابت‌های بین المللی کشتی شد و کایل اسنایدر هم با حمله شدید به آنجا رسید، اما زمانی که بازی‌های المپیک ۲۰۲۴  پایان یافت، هر دو در حسرت آنچه دوست داشتند باقی ماندند.

کایل دیک دومین برنز المپیک خود را در وزن ۷۴ کیلوگرم با کامبکی خشمناک در آخرین لحظات دیدار برابر ختاگ تسابولوف از صربستان به دست آورد، در حالی که حرکت باورنکردنی اسنایدر با ۹ جایگاه متوالی بر سکوی جهانی و المپیک یکشنبه به پایان رسید و او در وزن ۹۷ کیلوگرم در رده پنجم قرار گرفت.

در مجموع، تیم کشتی آزاد مردان ایالات متحده ۳ مدال در پاریس به دست آورد؛ نقره اسپنسر لی در وزن ۵۷ کیلوگرم و ۲ برنز از کایل دیک و آرون بروکس (۸۶ کیلوگرم). این یک عقب نشینی از ۵ مدالی بود که آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۱ از المپیک توکیو به خانه بردند و همچنین اولین باری بود که ایالات متحده در رشته آزاد مردان بدون مدال طلا پس از سال ۱۹۶۸ از المپیک خارج شد.

کایل اسنایدر ۲۸ سال دارد. او یک طلا در ریو و یک نقره در توکیو به دست آورد و گفته است که می‌خواهد تا ۴۰ سالگی کشتی بگیرد. 

کایل دیک پس از کسب دومین برنز المپیک خود چنین اظهارنظری نکرده است، اما این کشتی گیر ۳۳ ساله شبیه فردی بود که قصد دارد به رقابت‌ها ادامه دهد.

دیک پس از پیروزی در مسابقه مدال برنز گفت: چیزی که هنوز باید روی آن کار کنم این است که اجازه ندهم دستشان به پا‌های من برسد. من در آنجا امتیاز‌های زیادی کسب می‌کنم، اما گاهی اوقات کشتی یک شمشیر دو لبه است.

کایل دیک پایان تندتری نیز در نیمه نهایی المپیک داشت، جایی که او در برابر دایچی تاکاتانی ژاپنی با نتیجه ۲۰ بر ۱۲ شکست خورد.

با این حال گفت: این یک کار سخت است. خیلی اوقات پیش نمی‌آید که ۱۲ امتیاز کسب کنم و یک مسابقه را ببازم.

دیک در مجموع ۲۶ امتیاز را در ۲۱ دیدار اول حرفه‌ای خود در مسابقات قهرمانی جهانی کسب کرد. او هر ۲۱ مسابقه را برد، از جمله پیروزی ۶ بر ۴ در شهریورماه سال گذشته مقابل تاکاتانی در مرحله یک چهارم نهایی جهان؛ با این حال، این بار تاکاتانی بیشتر از فضا عمل کرد و از سرعت خود برای ضربه زدن به مچ پای راست دیک با حملات استفاده کرد.

دیک گفت: اگر دوباره با تاکاتانی کشتی بگیرم، احتمالاً این تاکتیک را به کار نخواهد گرفت.

در مورد اسنایدر، مسئله این بود که حملات پای او به پایان برسد. قهرمان چهار دوره جهان و المپیک در دو کشتی آخر خود در این مسابقات، ۵ امتیازی شد، شکست ۶ بر ۴ نیمه نهایی مقابل احمد تاج‌الدینوف قهرمان جهان از بحرین و باخت ۴ بر یک از امیرعلی آذرپیرا از ایران. امتیاز‌های او در این دو مسابقه در دو انقضای ساعت فعالیت، یک گام به بیرون در برابر تاج‌الدینوف و یک حذف در ثانیه‌های پایانی هنگامی که او در اطراف تاژودینوف روی لبه لغزید.

اسنایدر یک فرصت خوب در دوره اول داشت که نتوانست در برابر تاج‌الدینوف از آن استفاده کند. او در دقیقه پایانی مسابقه مدال برنز یک دستش را روی پا گرفت، اما نتوانست با دو دست مقابل آذرپیرا قفل بگیرد.

اسنایدر گفت که از تجربه خود در پاریس درس می‌گیرد و به کشتی باز می‌گردد و ادامه داد: باید در همه چیز‌هایی که همه می‌دانند، بهتر شوم. باید این کار را به گونه‌ای انجام دهم که بتوانم به پای آن‌ها برسم و امتیاز بگیرم.

کسب مقام پنجم در پاریس به ۹ سکوی متوالی اسنایدر در جهان و المپیک پایان داد تا کار خود را از نو در سطح بزرگسالان آغاز کند. برای اولین بار از سال ۲۰۱۵، او به جای پاس دادن به بهترین سری در Final X، باید مراحل کامل ساخت یک تیم جهانی را طی کند.

بازگشت دیک در آخرین لحظه در مسابقه مدال برنز به او اجازه می‌دهد تا در صورت تمایل به ادامه رقابت، به دیدن سری نهایی فینال X بنشیند. 

در حالی که کمتر از ۴۰ ثانیه پس از یک سکانس بازبینی ویدیویی پر هرج و مرج باقی مانده بود، ۴-۱ عقب افتاد، دیک سرعت خود را به سطح سرعت چرخشی و ضربه‌های ناگهانی افزایش داد و دو بار در اطراف تسابولوف دوید.

مربی کایل در تمام این سال با او صحبت می‌کرد و می‌گفت: تنها کاری که از شما می‌خواهم انجام دهید این است که در ۴۵ ثانیه دو امتیاز بگیرید. 

این پیروزی باعث می‌شد تا او چهاردهمین آمریکایی باشد که چندین مدال المپیک را کسب کرده است.

او گفت: پس از نیمه نهایی من آشکارا ناراحت بودم، می‌خواستم برنده شوم، همه می‌خواهند برنده شوند و وقتی این اتفاق نیفتاد، سخت بود. مجدداً باید تلاش کنم تا نماینده خوبی برای کشورم و الگویی مناسب برای کودکان علاقمند به کشتی شوم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *